Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami to kompleksowa usługa, która obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i administracyjne związane z utrzymaniem nieruchomości. Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym kierowaniu nieruchomościami, oferując klientom usługi na najwyższym poziomie. Dzięki doświadczeniu i profesjonalizmowi jesteśmy w stanie zapewnić najwyższą jakość usług, zawsze dostosowując się do indywidualnych potrzeb klientów. Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i optymalizacji kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.
Kompleksowy zakres usług zarządzania nieruchomościami
Nasza oferta obejmuje szeroki zakres usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami.
Czynności związane z obsługą wspólnoty mieszkaniowej i jej członków:
- protokolarne przejęcie nieruchomości;
- weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli;
- nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
- przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
- wizytacje nieruchomości;
- udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz bezpośrednio – w siedzibie spółki;
- docelowo możliwość internetowego podglądu kartoteki (stanu należności i wpłat) właściciela lokalu po zalogowaniu się na stronie;
Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową wspólnoty mieszkaniowej:
- prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowywanie projektów planów gospodarczych;
- prowadzenie naliczeń na podstawie uchwał wspólnoty;
- przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
- rozliczanie funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej;
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
- dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
- kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w budynku;
- kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;
Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań
- ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami właścicieli nieruchomości;
- analizowanie, doradztwo i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
- analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
- analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
- przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
- egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych nieruchomości