Zarządzanie nieruchomościami

Zarządzanie nieruchomościami to kompleksowa usługa, która obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i administracyjne związane z utrzymaniem nieruchomości. Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym kierowaniu nieruchomościami, oferując klientom usługi na najwyższym poziomie. Dzięki doświadczeniu i profesjonalizmowi jesteśmy w stanie zapewnić najwyższą jakość usług, zawsze dostosowując się do indywidualnych potrzeb klientów. Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i optymalizacji kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.

Pracownik z ikonami


Kompleksowy zakres usług zarządzania nieruchomościami

 Nasza oferta obejmuje szeroki zakres usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami.


Kamienica

Czynności związane z obsługą wspólnoty mieszkaniowej i jej członków:

  • protokolarne przejęcie nieruchomości;
  • weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli;
  • nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
  • monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
  • przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
  • wizytacje nieruchomości;
  • udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz bezpośrednio – w siedzibie spółki;
  • docelowo możliwość internetowego podglądu kartoteki (stanu należności i wpłat) właściciela lokalu po zalogowaniu się na stronie;

Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową wspólnoty mieszkaniowej:

  • prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • przygotowywanie projektów planów gospodarczych;
  • prowadzenie naliczeń na podstawie uchwał wspólnoty;
  • przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
  • analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
  • analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
  • rozliczanie funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej;
  • wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
  • dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;

Makieta domku na biurku


Miasto z lotu ptaka

Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej

  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
  • zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
  • kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
  • kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
  • kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w budynku;
  • kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
  • kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
  • zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
  • pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;

Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań

  • ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami właścicieli nieruchomości;
  • analizowanie, doradztwo i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
  • analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
  • analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
  • przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
  • porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
  • egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych nieruchomości

Pracownik z ikonami